Õpilaste toidupakkide jagamise päevad Haljala Koolis on järgmised:
Kolmapäeval 22.04 kell 16-18
Neljapäeval 23.04 kell 9-14.30
Palume jälgida eriolukorrast tulenevaid reegleid (2 meetrit distantsi, inimeste hulk ruumis).
Õpilaste toidupakkide jagamise päevad Haljala Koolis on järgmised:
Kolmapäeval 22.04 kell 16-18
Neljapäeval 23.04 kell 9-14.30
Palume jälgida eriolukorrast tulenevaid reegleid (2 meetrit distantsi, inimeste hulk ruumis).
Armas Haljala Kooli õpilane ja lapsevanem!
Üheskoos tegutsedes oleme lõpetanud neljanda veerandi, aitäh Sulle! Ootame taaskord sinu tagasisidet möödunud distantsõppenädalatele, et veelgi paremini edasi minna. Lingi küsimustikule leiavad nii õpilased kui lapsevanemad eKoolist.
Täname vastuse eest!
Kaunist koolivaheaega, hoiame distantsi!
Koolimaja on küll suletud, kuid õppimine ja õpetamine jätkub virtuaalmaailmas. Online-tund aitab hoida kontakti õpilase ja õpetaja vahel ning toetab õppimist.
Palun ole kohal ja pea kinni kokkulepetest!
Kui sa ei saa online-tunnis osaleda, anna sellest õpetajale või klassijuhatajale eelnevalt teada. Õpetajal on õigus toimunud online-tunnist puudumine eKooli põhjuseta puudumisena märkida.
Juhul kui COVID-19 viiruse levik taandub, toetavad valitsuse liikmed haridus- ja teadusminister Mailis Repsi plaani taastada koolides 15. maist õppeaasta lõpuni vabamas vormis õpe. Samuti võib korraldada gümnaasiumide sisseastumiskatseid. Põhikooli lõpueksameid tänavu ei toimu. Gümnaasiumi lõpetajad peavad tegema kaks riigieksamit. Kuni 15. maini säiliks praegune distantsõpe.
Tänavu kevadel 9. klassi lõpueksameid ei toimu ja põhikool lõpetatakse aastahinnete alusel. Hinnangud võivad kooli otsusel olla numbrilised või arvestatud ja mittearvestatud. Põhikoolilõpetajatele väljastatakse lõputunnistused juuni keskpaigaks.
Loe rohkem haridus-ja teadusministeeriumi kodulehelt SIIT
Vabariigi valitsuse poolt on täna eriolukord kehtestatud 1. maini, suure tõenäosusega see pikeneb. Et vähendada koormust pere eelarvele, otsustas vallavalitsus koos valla haridusasutuste juhtidega komplekteerida soovijatele toidupakk, mis sisaldab toiduaineid 10 euro maksumuses ühe koolis käiva lapse kohta.
Et täpsustada huviliste arv, ootame kuni 14. aprillini sooviavaldusi, mille peaksite edastama klassijuhatajale kas läbi eKooli või e-maili.
Edastame arvud meie lepingulisele toitlustajale ja hiljemalt 24.04 väljastatakse pakid. Pakk sisaldab purgisuppi, poolfabrikaat lihatoodet, piimatoodet ja midagi magusat.
Loe valla infot SIIT (kliki siia)
Koolinädalad distantsõppel on olnud uue elukorraldusega aeg nii lastele, peredele, kui ka õpetajatele. Nüüdseks on toimumas teatud rahunemine ja olukorraga kohanemine, kui nii võib öelda. Tekkinud on arusaam, kuidas distantsõpe võiks käia.
Esimese asjana on rõõm tunnustada kõiki tublisid õpilasi, lapsevanemad, ja õpetajaid, kes on võimalusi arvestades väga hästi kohanenud uue olukorraga ja edukalt hakkama saanud igasuguste ootamatustega, mis nende nädalate jooksul on ette tulnud. Õpilased osalevad agaralt koolitöös ja see on igati tunnustust väärt. Aplaus teile! Kes oli õppimises tubli ja kohusetundlik kooli ajal, on seda ka eriolukorras, lisaks palju toredaid üllatajaid ning igaüks pingutab. Teid on märgatud.
Positiivsena saab välja tuua, et enam-vähem on paika loksunud õpperütm ja ka õpikoormused. Kodudes on saavutatud päevarütm, mis on sobiv nii koolilapsele kui ka kodus töötavatele vanematele. Enamasti püütakse kooliasjad korda saada päeva esimesel poolel, kui peaksid toimuma tavaolukorras koolitunnid. Esimese kooliastme (1.-3.kl) õpilaste puhul võib lükkuda õppimine küll ka õhtusele ajale, kui vanemad töölt tulevad. Õpetajad on püüdnud sellega arvestada.
Igapäevane õppetööst osavõtt ka distantsõppeperioodil on õpilasele kohustuslik ning õpilasel on õigus saada õppetööle tagasisidet. Tähtajaks esitamata tööde puhul võtab klassijuhataja või sotsiaalpedagoog vanemaga ühendust, selgitab välja põhjused ning lepib vajadusel kokku uue tähtaja.
Õpetajad on koolis kokku leppinud, et õpilase ja ka vanema jaoks on kogu õppeinfo eKoolis. Õpiülesanded, mis on vaja ära teha, on kättesaadavad koduste tööde all. Samuti viited ülesannete tegemiseks erinevates e-keskkondades, lisaselgitused või täiendavad kommentaarid. Õpetaja on õpilasele kättesaadavad e-maili või eKooli vestluste kaudu. Õpetajad võivad õpilastega kokkuleppel kiire tagasiside andmiseks ja suhtlemiseks kasutada ka sotsiaalmeedia vms kontosid.
Kuni eriolukorra lõpuni kasutavad õpetajad soovitavalt õpilaste tööde tagasisidestamiseks eKoolis sümboleid A- arvestatud, MA-mittearvestatud ja 0 – töö on esitamata. Sinna juurde käivad sõnalised hinnangud. Õpetaja võib kasutada ka numbrilisi hindeid.
Õpetajad tutvuvad erinevate videosilla loomise keskkondadega ja sellest lähtuvalt on alustanud mitmed õpetajad ka selgitavate videotundidega, kus õpilased saavad küsimusi esitada ja ise õppetöös klassikalise tunni võtmes kaasa rääkida. Loomulikult on siin ka erinevusi vastavalt õpetaja õpetamisstiilile ja õpilaste võimalustele-võimekusele. Videosilla kaudu õppimisel saavutatakse vahetu kontakt õpilastega ja saab vajadusel anda kohest tagasisidet.
Videosilla vahendusel toimuvad ka osad klassijuhatajatunnid, et olla kogu klassiga ühes inforuumis.
Mida aeg edasi, seda loovamaks püüavad õpetajad minna, et säiliks huvi õppimise vastu ja õpilastel oleks olukorras, kus kodus püsimine on meie kõigi tervise huvides, piisavalt tegevust. Hea õpilane, kasuta ära kõik õpetajate saadetud kehalise kasvatuse, mängu- , käsitöö ja tehnoloogiatundide rutiini murdvad ülesanded, et vaim püsiks värske ja keha terve!
Õpetajate jaoks on olnud see aeg, kus lisaks õpetamisele tegutsetakse tegelikult samal ajal ka sama suure õppimisega, kui õpilased. Üleminek e-õppele nõuab uute keskkondadega kohanemist ja nendega tutvumist enne õpilaste ette minekut. Peab olema loov ja julgema katsetada variante, mis toimivad distantsõppel ja mis mitte. Samas peavad nad kodust läbi viima tunde, andma tagasisidet õpilaste töödele või klassijuhatajana „taga ajama" õppetööst puudujaid.
Mõistvat koostoimimist ja ikka jätkuvat õpihimu kogu kooliperele!
Õnnela Lembke
Haljala Kooli õppejuht
Lõppeb distantsõppe kolmas nädal, alanud on aprillikuu. Jagame teiega 9. klassi mõtteid, soovitusi ja ettepanekuid riigile (ja tegelikult ka meile endile) eriolukorrast pragusel hetkel, mis kirja pannud ühiskonnaõpetuse tunni raames.
Loe kindlasti ja mõtle seejärel uuesti, kas tänane kodust lahkumine on vältimatu.
🚷Minu arust peaks riik tegema, mida paljud teised riigid teevad - panevad kõik inimesed koju jääma, et mitte ise saada ega levitada haigusi. Need, kes ei viibi kodus, saadetakse otsekohe koju või antakse väike trahv (24€-50€). (Markus)
🚷 Kui inimesed peaksid meetmetest kinni ja püsiksid kodus, ei leviks viirus enam nii hullusti ja puhangu saaks kontrolli alla. On selge, et poodide allahindlused toovad kliente ligi - nii juhtus ka ühes Sportlandis, kuhu kogunes suur rahvamass. Minu arvamus sellest, kuidas peaks riik tänases olukorras käituma: reeglid peaksid olema veidi karmimad, käsk kodus viibida peaks rakenduma kõigile ja kohe. Noored jalutavad ikka mitmekesi ringi, kui politsei näeb ja ajab laiali nad, siis pärast saavad nad samamoodi mõne aja pärast jälle kokku. (Elis)
🚷 Riik peaks kehtestama inimestele liikumispiirangu. Küll mitte täieliku, aga ikkagi suurema ja rangema kui hetkel. Ning kui ka siis inimesed vaatamata sellele liiguvad kampades ringi ja käivad liialt avalikes kohtades tuleks hakata tegema reaalseid trahve nagu tehakse näiteks Prantsusmaal. Samuti peaks hakkama enamus Eesti haiglaid valmistuma vastu võtma enam patsiente ja looma endale haiglakohti juurde. Kuid kui vaadata praegust hetke tuleks kuidagi hakata võimaldama inimestele, kes ei ole riskigrupis ega viirusekandjad, käimisi ametiasutustes ja ajamas tähtsamaid asju. (Stefi)
🚷 Ma ei leia, et riik peaks kuidagi käituma teisti kui praegu. Ma olen arvamusel, et võrreldes mõne muu riigiga, toimis Eesti kiiresti, kehtestades riigis eriolukorra, mille alla läks ka koolide sulgemine. Lisaks nüüd hiljuti ka kaubanduskeskuste sulgemine, jättes lahti vaid toidupoed ja apteegid. Loomulikult võiks välja kuulutada täieliku liikumispiirangu, kuid ma arvan, et see siiski ei ole praegu hädavajalik. (Maris)
🚷 Minu arvamus hetke Eesti olukorra kohta on see, et riik peaks karmistama inimeste liikumist. Kuna tänapäeva noortel ei jõua kohale, et tegu on tõsise probleemiga, siis liiguvad nad ikka gruppidena ringi. Võibolla arvavad, et neile see ei mõju, aga kui nad vanavanemate juurde lähevad võib viirus olla neile lausa eluohtlik. Isegi täiskasvanud inimesed ei näi probleemi tõsidust mõistvat ja käivad iga päev poes selle asemel, et toitu ette osta ja koguaeg poes ei peaks käima! Efektiivsem liikumispiirang aitab keelustada inimeste omavahelised kokkupuuteid ja see omakorda vähendab koroona viiruse levimist. (Elli-Maria)
🚷Riik saab ainult pakkuda abi ja kehtestada keelde, kuid suur rõhk on inimeste enda vastutusel. Kuna paljud inimesed ei pea reeglitest kinni või ei võta vastavaid meetmeid kasutusele, siis on viiruse levik kindlustatud ja ei toimu epideemia kasvu aeglustumist. Riik peab jälgima olukorda ja vajadusel kehtestama lisapiirangud, mis kõigile ei pruugi meeldida, ning kehtestama trahvid neile, kes peale mitmekordset hoiatust pole siiski mõistnud olukorra tõsidust (Karin)
Haljala kooli koolipsühholoog Anneli Sirelmets on valmis õpilasi toetama nii telefoni teel 53 83 62 13 kui läbi Skype konto, leiad ta kasutajanime Anneli Sirelmets järgi. Tema tööajad E-K kell 10.00- 16.00, pakilise mure korral ole siiski julge pöörduma ka muul ajal.
Kooli poolt leiab koolipere liige vajadusel tuge ka meie sotsiaalpedagoog Anu Müürilt. Tema kontaktid on: e-mail
Muidugi on sulle alati toetavaks kontaktiks ka sinu klassijuhataja!
Muresid ja rõõme on valmis ära kuulama ka Haljala valla noorsootöötajad Raili https://www.facebook.com/v6sunoortetuba/ ja Elisabeth https://www.facebook.com/Haljala.Noortekeskus/, neil mõlemal on olemas ka noortekeskuste messengeri-grupid ning valmidus olla toeks ka isiklikult läbi FB messengeri.
Kui mure võtab võimust, aga kooli poolt sobivat tuge ei leia, siis on võimalus ühenduda ka valla lastekaitse spetsialist Helgi Vassariga tel 5344 8069 või e-post:
TASUTA abi riiklikul tasandil:
Küsi julgelt abi, koos on kergem!
Haljala Kool ootab 2020/2021 õppeaastal meie kooli I klassi astuvate õpilaste vanematelt sooviavaldusi lapse kooli vastuvõtuks 31. maiks!
Avalduse vorm on leitav kooli kodulehelt https://www.haljala.edu.ee/teated/opilaste-vastuvott, palume täidetud avaldus digiallkirjastatuna edastada kooli aadressile
Kui võimalik, palume digikonteinerisse lisada ka
Kui tervisekaarti ning koolivalmidusekaarti ei ole võimalik digikonteinerisse lisada, ootame neid koos 3x4 cm mõõdus fotoga (õpilaspileti tarbeks) kooli kantseleisse esimesel võimalusel olukorra normaliseerumisel. Anname teada, kui koolimaja uksed taas avatud on.
Lisainfot kooli üldaadressil
Põhikooli jooksul koostab õpilane mitmesuguseid kirjalikke töid. Kõigil kirjalikel töödel (kirjand, referaat, uurimistöö, loovtöö jm) on ühtsed vormistamise nõuded. Loe täpsemalt SIIT või kodulehelt Õppetöö-Uuriv õppetöö
Lühisuunised:
Tööde vormistamisel kasutatakse reavahet 1,5; kirja suurust 12 p ja kirja tüüpi Times New Roman.
Lehekülje ääred jäetakse vabaks üleval, all, vasakul ja paremal 2,5 cm. Kui köidetakse kiirköitjasse, siis jäetakse vasakule köiteserv lisaks 1 cm (lintmenüült Küljendus-Lehe häälestus).
Tekst joondatakse rööpselt (mõlemast servast). Ehk siis:
Word:
Googledocs:
Teksti iseseisvad lõigud eraldatakse 12 p lõiguvahega (lintmenüült Avaleht/lõik avanevas dialoogiaknas valiku Vahed - Pärast: 12 p).
Word: ja siis
GoogleDocs: ja siis
Koolis oleme tekstitöötluseks kasutanud põhiliselt tarkvara Microsoft Word. Kui sul on see kodus olemas, kasuta seda julgelt edasi.
Lisaks kasutame keskkonda GoogleDocs. Logi sisse oma
Võid kasutada ka teisi vabavaralisi tekstitöötlusprogramme,nagu LibreOffice, OpenOffice... kuid sellisel juhul pane tähele, et salvestaksid töö Word-programmiga ühilduvalt, et õpetajal sinu töö pärast avaneks (File-Save as- Wordi dokument). Kui sellist võimalust ei ole, siis salvesta töö PDF-formaati (File-Save as- PDF).
Kui jääd hätta, siis võta ühendust haridustehnoloog Andres Trumaniga